• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erfarenheter av banken Jak?

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hur gick det till när du fick lånet av Jak. Var det en krånglig process?: Hur många dokument var du tvungen att lämna och hur krångligt var det för dina borgenärer ?(var de tvungna att lämna in dokument och blev de intervjuade?). Jag funderar att prova hos dem med mina föräldrar som borgenärer (men de bor halvåret i Spanien så vill att det ska gå smidigt för dem), men eftersom de inte är så kända är jag rädd för att processen är för komplicerad och dryg.
Hur signeras skuldebrev, digitalt eller papper? Och om man har borgenärer, signerar de också skuldebrevet eller räcker det med ansökan?

Tack för svar.

Jag tror faktiskt att det var signering på papper som gällde iaf när jag beviljades för några år sedan. Dom är bra. Kan dock ta lite längre tid att få lånet utbetald.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
B

Bellybely

Gäst
Poäng: 0
Jag tror faktiskt att det var signering på papper som gällde iaf när jag beviljades för några år sedan. Dom är bra. Kan dock ta lite längre tid att få lånet utbetald.

Hade du borgenär då? Hur fungerade det med signering?
Mina föräldrar är bara tillfället hemma men de åker snart igen. Så om de måste fylla i ännu mer efter ansökan blir det lite krångligt:/
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hade du borgenär då? Hur fungerade det med signering?
Mina föräldrar är bara tillfället hemma men de åker snart igen. Så om de måste fylla i ännu mer efter ansökan blir det lite krångligt:/

Yes, 2 stycken. Underskrift krävs från alla. Men dom kanske har utvecklat det... Det går att chatta med dom! Fråga dom imorgon.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Hur gick det till när du fick lånet av Jak. Var det en krånglig process?: Hur många dokument var du tvungen att lämna och hur krångligt var det för dina borgenärer ?(var de tvungna att lämna in dokument och blev de intervjuade?). Jag funderar att prova hos dem med mina föräldrar som borgenärer (men de bor halvåret i Spanien så vill att det ska gå smidigt för dem), men eftersom de inte är så kända är jag rädd för att processen är för komplicerad och dryg.
Hur signeras skuldebrev, digitalt eller papper? Och om man har borgenärer, signerar de också skuldebrevet eller räcker det med ansökan?

Tack för svar.
Oj detta var väldigt längesen och mitt lån är återbetalat sen länge
Men det var inte krångligt på något sätt
De signerade inte skuldebrevet dock fick de egna papper att signera som intygade att de var borgensmän.
Detta var ett mycket bra lån för mig då och bra handläggning. Det stod att det var lång väntetid men det gick mycket fortare än förväntat. Dock minns jag inte hur snabbt från ansökan till utbetalat lån.
De hjälpt mig lösa mina skulder jag hade och satte in resten på mitt konto.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp